det kanske är därför vissa tycker jag är "drama"

igår var den längsta och jobbigaste dan i hela mitt pissiga ungdomsliv.
jag fick panik, jag snacka med mina vänner och bestämde mig för att göra
slut. varför? många anledningar. kände mig låst i vårt förhållande. kände
att jag behövde få vara fri ett tag och fundera på vad jag egentligen vill...

var beredd på att lämna allt jag har, flytta isär, allithopp. det är ganska
komplicerat eftersom vi bor ihop, har harry ihop, delar ekonomi, är förlovade..
ja listan kan göras lång. känns som att skilja sig typ.
båda mådde jättedåligt såklart och bröt ihop varannan sekund.

jag packade väskor och blev körd hem till emma där jag hade tänk bo
ett tag framöver. men under kvällen pratade jag och sören på msn och
det kändes rätt att komma hem på kvällen. vi höll om varandra hela natten
och pratade ut om allt.

vi kommer ge det en till chans, försöka göra det rätt, försöka få det att
funka, försöka ge varandra de vi egentligen vill ha. vi kommer nog inte
vara just förlovade men tillsammans iaf. förlovade låter så allvarligt och
vuxet och då får jag bara panik. så den biten väntar vi med. men tillsammans.
han är min själsfrände trots allt.
hans pappa och mamma gav några råd och det känns faktiskt som att
det hjälpte. jag fick lite perspektiv på saken. fick se allt ur en annan
synvinkel.

jag har fortfarande en klump i magen men det är mest för att jag är
rädd för att det här bara var typ en 3" års kris" och jag är rädd för vad
jag kan ha förstört med allt som hände igår. vi grät tills ögonen var
alldeles förstörda av tårar, vi fick trösta varandra eftersom vi trots allt
är varandras alla bästa vänner också.



jag hoppas att det löser sig och att det kommer vara vi, men inget
är säkert än. tiden kommer utvisa allt.

TACK till alla vänner som hört av sig och vart oroliga och ställt upp
förlåt om jag inte svarat eller så men jag mådde så dåligt och är

fortfarande ganska skakis. men ni vet vilka ni är och att ni betyder mkt


Kommentarer
Postat av: Nema

OMG gumman hoppas allt blir som förr, försök kompromissa, och tänk på att ni inte måste dela allt, ibland känns det skönt och ha bara sitt liksom,'frihet'. Jag är ingen expert på när det gäller förhållanden men jag hoppas allt löser sig, it's just matter of time. Jag håller tummarna, trots allt ni är den gulliga paret i min värld <3 =)

2009-08-11 @ 17:09:21

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0