jobb/kaos/framtidstankar

Livet vänder fort, det är en sak som är säker. 
Jag har efter en lång tid av sjukdom äntligen börjat jobba
igen, 25 %. Väldigt skönt och jag trivs faktiskt hur bra som
helst.  En arbetsplats som brukade ge mig magknip känns
nu för tiden rolig att komma till. Det betyder nog att jag nästan
är helt frisk. Äntligen. Fantastiskt skönt att kommit ut ur det
djupa mörket.

Men livet är en evig berg och dalbana eller hur?
Det skulle visa sig ganska snart då mina administrativa
arbetsuppgifter inom väldigt snar framtid kommer bytas ut
mot de gamla som gjorde mig sjuk från första början.

Vad innebär det här då?
Jo, jag kommer inte kunna vara kvar på det här jobbet. Det
är inte värt att bli sjuk igen. Då ställer jag mig hellre som
arbetssökande. Släpper en tillsvidare anställning.
Ungdomar gör ju sånt stup i kvarten, så varför skulle inte jag
också kunna det?
Sitter på jobbet och skriver ut CV:n.
Ironiskt hur allt kan bli.
Lärdom - Ta inget för givet.

Jag har gjort många misstag
trots att man inte är så gammal
och grå på långa vägar. Men tusan vad jag lärt mig. Tror inte
för en sekund att jag hade haft lika mycket erfarenhet om jag
inte vart så envis och slängt mig ut och gjort precis allt jag
känt för att göra. Nu har jag fått tagit mina smällar och blivit mer
ödmjuk. Om jag fick chansen att göra om allt igen, så skulle
jag inte ändra på något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0