SVAR PÅ TAL

Tjejen som gjorde grunden (notera GRUNDEN) till nuvarande design lacka ur för att jag tog bort hennes logga från min sida:


"Saga skriver:
Det är dåligt av dig att ta bort min designikon då det är jag som faktiskt kodat det mesta i din blogg. Jag gjorde det gratis och det enda jag begär är att du har kvar min ikon i menyn
Lägg till den igen, tack :)"




SVAR PÅ TAL:

okej först och främst så vart jag jätteglad för att du ville ta dig an designen. Jag beskrev allt hur jag ville ha det enligt dina krav, lämnade ut LÖSENORD och allt så att du kunde jobba ostört. Var mer än villig att hjälpa till om du behövde något. Hon fixar lite på designen, skickar mig ett mail där det står  "titta nu och säg vad du tycker". Så jag kollar, det såg bättre ut än vad det gjorde innan, men  TRO MIG det var lååångt ifrån klart. Och eftersom hon bad mig att säga vad jag tyckte så påpeka jag några mindre pytte detaljer som skulle behöva justeras. Och jag sa dessutom TACK för det du gjort och OM det inte blir för mycket besvär kan du fixa dessa detaljer?

Vad får jag för svar?
Att hon inte har tid och att hon måste göra om allt om jag vill ha något ändrat.
Okej?
Så vad gör man?
Jag frågade om hon kunde titta på det en annan dag när hon hade tid?
Inget svar.
Nähe okej?
Så vad gör man, jo jag frågade en vän till mig som är riktigt duktig på allt sånt här. Han sätter sig och börjar knåpa med designen och det tog säkert några timmar allt som allt, några timmar igår och några timmar idag. Han frågade mig vad det var hon egentligen hade gjort med designen?

Och jag svarade, ja men vadå hon har ju gjort allt du ser? Och då visa han hur hon tagit det mesta från en hemsida som levererar färdiga designer och bara klistrat in. Allt som allt har hon knappt gjort något alls själv. Jag vart självklart förvånad och fattade inte riktigt grejen.

Jag föreslog att han skulle lägga till sitt namn under hennes banner på bloggen, bland de som gjort designen. Men han ville inte ha någon cred för det han gjort utan bara hjälpa till. Men han tyckte, efter många timmars arbete att hon inte direkt förtjänade att ha sin banner där då hon knappt gjort något alls, speciellt inte jämfört med honom. Och jag kan inte annat än att hålla med eftersom hon inte ens svara på mina mail när jag fråga om hon kunde titta på det en annan dag, och eftersom allt var så ofullständigt.

Så tyvärr saga, jag står fast vid att inte ha din banner på sidan. Du borde förstå själv varför.  Som DU gav mig den gamla designen, hade jag inte fått någon hjälp vidare, hade den INTE ENS VARIT KVAR.

Jag tänker inte låta din banner vara kvar när du knappt gjort något och låta dig ta all cred för någon annan människas jobb! det borde du själv förstå!


Kommentarer
Postat av: Johanna

DU har rätt honey <3

2009-08-17 @ 22:41:12
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Amanda

Svar: Sjukt tråkigt :/

2009-08-17 @ 22:43:48
URL: http://amaandu.blogg.se/
Postat av: Johanna

det vore verkligen jättekul om du hänkar på fredag <3 det är inget tema, det kommer bara in folk som är utklädda här.. ;D - jag tror det kan bli otroligt kul!

vilka är det som är sugna på att joina? :)



PUSS <3

2009-08-17 @ 22:45:49
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Anonym

Asså nilo har rätt hon kan ju inte göra reklam för nått som e fejk!

2009-08-17 @ 22:47:37
Postat av: anonym

men herregud vilken cp brud!!!!

KLART HON INTE KAN TA ÄRAN ÅT SIG NÄR HON INTE FIXAT SÅ DET SER UT SÅHÄR????



2009-08-17 @ 22:53:55
Postat av: Johanna

:D det låter super!



jag funderade på catwomen. men, det känns som att det kan bli för dyrt med diverse lackstuff. :P - om ingen har det jag behöver.

annars vet jag inte riktigt ännu.



vad funderar du på att klä ut dig till? :D

2009-08-17 @ 22:54:17
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: elma

du har så jävla rätt nilo bry dig inte om henne

2009-08-17 @ 22:55:58
Postat av: bella

Helt allvarligt? Jag tycker det verkar riktigt konstigt. Hur kan hon begära av dig att du ska ha hennes banner när hon inte vill hjälpa dig göra klart designen? Jag tycker inte du ska bry dig om vad hon säger. Vad skulle hon kunna göra liksom? Inte ett dugg. Så strunta i henne och blogga på. Du har ju varit schysst nog att ändå länka henne i inlägget hon borde vara tacksam för det!



KRAM och fortsätt blogga :)

2009-08-17 @ 22:59:01
Postat av: erik

Nilo det kallas avundsjuka, skit i den bruden och kör på!

2009-08-17 @ 23:03:53
Postat av: Johanna

Eller hur, det känns som att tillbehören är det kluriga. tyvärr! :(

2009-08-17 @ 23:10:08
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Saga

Jag gör designen på min fritid och självklart kan jag hjälpa dig med det du vill ha hjälp med. Jag menade inget illa med att varken svara eller be dig lägga in bannern. Du behöver inte vara arg på mig överhuvudtaget för jag bad dig att lägga till bannern.



Kan han länka den hemsidan till mig för igår satt jag och kodade ihop det här själv, jag ändrade färger du ville ha ändrat och försökte så gott jag kunde med din header. Jag vill se att det finns gratis, för då har jag ingen rätt att kunna anmäla för stöld enligt upphovsrättslagen för headern och designen är något jag skapat själv och har copyright på. Därför vill jag ha bevis på att den finns och att han inte hittar på tack.

2009-08-17 @ 23:32:41
URL: http://sagapaga.blogg.se/
Postat av: ayoo

du har rätt !

2009-08-17 @ 23:38:55
Postat av: <3

Det är en dån där typisk grej som utvecklar till värsta grejen, som i det här fallet missförstånd och onödig - bråk. Jag sätter mig inte vid någons sida, men ärligt talat så har Nilo rätt (i stort), dessutom behöver hon inte lägga upp det om hon inte vill, det räcker bara att hon säger tack på ett och annat sätt, det kallas att göra en vän en tjänst! Till Nilo, om Saga nu säger att hon har kodat allt själv (vad det nu är i design-språket =p) so be it! Unless om den duktiga killen (som btw har gjort ett snyggt jobb) kan bevisa det han säger. Hoppas ni förstår det. Det är lätt att bli ganska irriterad, skulle själv har gjort det utan tveka!



Peace to everybody!

2009-08-17 @ 23:50:01
Postat av: lille

du har rätt!

2009-08-18 @ 08:27:21
Postat av: Bob

Lol, Saga är en liten hora som tror att hon kan det svenska rättssystemet.



Hon kan inte anmäla någon för att hon GER BORT en header och personen som tar emot inte ill ge henne creds.



Hon har själv laddat ner penslar från internet och ger inte skaparna av dessa penslar några credits.

Hon är mer tjuv är någon här.

2009-08-19 @ 18:07:58

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0