Böcker lästa på Thailand resan och tankar kring dem!


Bok 1, "Elsas Mode" skriven av aftonbladets egna Sofi Fahrman läste jag på den 10 timmar långa flygturen upp till Thailand. Det var underhållande läsning eftersom man hela tiden trevar mellan att tro att hon skriver om sig själv - eller om det bara är påhittat. Jag tror själv att en del av det som står är hämtat från hennes liv och sen resten är skrivet för att piffa upp historien. Men den rekommenderas varmt till alla modeintresserade små tjejer där ute som jag hehe .. :)




Bok 2, "Om jag kunde drömma" skriven av Stephenie Meyer, den första boken i Twilight serien handlar om de första mötet mellan Edward och Bella ur bådas synvinkel. Underhållande och otroligt romantisk roman men har man sett filmen så känns det nästan som att man redan har läst boken faktiskt. Vilket iofs inte är förvånande. Men jag ser fram emot att läsa resten av böckerna i serien för att följa fortsättningen.. Rekomenderas till alla, det är en sån bok som man bara måste läsa helt enkelt, för att kunna pricka av på sin "böcker-jag-måste-läsa-lista" :)

Vissa episoder i boken utspelar sig inte alls i filmen och andra utspelar sig verkligen till punkt och pricka efter boken så att säga. Så det är kul att se skillnaden. När man väl kom in i boken så var det svårt att slita sig.

Så TACK underbara Lina för att jag fick denna bok på min födelsedag! ♥

Synd att jag tog med mig för få böcker på resan dock...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0