Tsunami memorial day och lite blandade bilder fran senaste tiden


soren pa underbara monkey beach


min vatten melons drink (notera att alla mina "drinkar" ar alkoholfria drinkar gjorda pa farsk juice fran frukt)


jag snorklar!


semesterns roligaste bild? HAHA jag snorklar iaf och min rumpa ser ut som tva flytbollar...


ett kopcentrum som vi var pa i pattong. stort och bra! me like! shopping shopping



jag och ronald mcdonald pa kopcentret snackar lite


har handlat en hel del, bland annat dessa utsokta chanel orhangena :)



har vagat mig ut efter att vart valdigt sjuk i flera dagar, ligger som ni ser i klader och under 2 parasoll i radsla av att branna mig igen. rorde inte vattnet den dan kan jag saga.



bilden ar tagen idag pa tsunami memorial day pa phi phi island. det syns inte sa bra men bakom mig ser ni bord dar det lag hundratals rosor och bilder pa manniskor som tragiskt nog dog i flodvagen. hela dagen har det varit aktiviteter i stan och folk har lagt ut mangder med rosor, munkar ber, det bjuds pa mat osv. fint men valdigt sorgligt.



Idag var vi pa en bat tur igen pa phi phi (vi gillade bat turen sist sa vi tog samma igen, eller rattare sagt, soren ville garna snorkla igen sa jag foljde med for hans skull). pa baten traffade vi den har trevliga familjen som var fran sverige. den lilla pojken blev bastis med soren och den lilla bebisen var huuuuuuuur sot som helst. en liten svensk kottbulle hehe.






Som ni forstar sa har jag blivit frisk sen sist, bade jag och soren. vi har rest tillbaka till phi phi och spenderar vara sista dagar har. Imorgon aker vi in till fastlandet och sover var sista natt pa ett hotell nara flygplatsen eftersom vi maste vara pa flygplatsen fem pa morgonen. sa snart ar var resa slut. vi har haft det bade bra och daligt och needless to say sa har vi fatt mycket erfarenhet och overall sa har det vart en fin resa. thailand ar valdigt fint och manniskorna ar valdigt trevliga och hjalpsamma. det enda som gjort det tufft for min del ar att en nara slakting till mig gick bort tva dagar innan vi flog hit. chocken la sig nar vi var har nere och sorgen har kommit och det ar tyvarr inget man kan gora nagot at, det spelar ingen roll om man ar i paradiset, man har sorg i hjartat anda. utover det sa lyckades vi aven bli valdigt sjuka bada tva, speciellt jag, vilket inte gjorde nagot lattare. men vi har overlevt och det kanns skont att vi snart flyger hem. fa se snon igen. och allt som hor sverige till.


sa puss pa er
vi hors snart igen
nilo


Kommentarer
Postat av: emma

ja fiinns i sverige :P guud kom hem nu ja döör snart!! love you.

2009-12-26 @ 16:54:19
URL: http://emmanymans.blogg.se/
Postat av: Soren

Sista dagarna hur faktiskt vart bra tycker jag :)

2009-12-27 @ 05:24:28

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0