UPDATE

Hej pa er..!
Nu ar klockan snart 20.00 har... emma du fragade hur tidskillnaden ar, vi ar sex timmar plus har borta. Sa nu ar det val tidig eftermiddag hos er dar hemma i sverige. Idag har vi haft en riktigt rolig dag! vi paddlade kajak ut till en annan strand pa on som viisade sig vara huuuuur vacker som helst. sand len som ja vet inte vad och blatt vatten. dar fanns ocksa sma mini apor som jag matade med bananer!! hur sota som helst haha. de kom fram o tog banen ur mina hander jag dog ! saa sota. Sen paddlade vi tillbaka efter nagra timmar och kakade mat. Sen akte vid med en san har "turist" bat tur, som akte runt pa olika stallen med oss. det var hur bra som helst. vi fick se ons alla hall och kanter och alla gomda strander. det finns manga fina strander! sa vi stannade och badade pa nagra stallen och snorklade!!!! as laskigt forst haha for det fanns massa massa fiskar! och andra konstiga djur! jag tog min cyklop och utforskade vattnet runt omkring baten. hur fantastiskt som helst. fiskarna simmade mitt bland oss. det finns hajar ocksa men vi sag inga. de ar radda for oss manniskor ocksa sa de till oss. de gar att se dom tidigt pa morgonen. man kan sta mitt ibland hajarna och de ar helt ofarliga sager dom. spannande men laskigt!!

sen har vi klattrat lite i bergen och badat annu mer och sen fick vi god mat och blev korda tillbaka till hamnen. jag maste bara saga att thailandarna ar varldens trevligaste och snallaste manniskor. soren sager att de ar pga deras religion (buddister till viss del) men jag vet inte. jag tror de ar generellt snallare bara helt enkelt. idag pa bat turen sa var de valdigt noga med att vi inte forstorde korall reven och sa till exempel nar vi badade och snorklade, att vi inte skulle skrapa ner eller ta nagot fran naturen eller vattnet. det tycker jag ar bra!!


usch vad jag babblar. emma du blir val cp av det har haha. din tatuering ar jattefin foresten!!! nej nu maste jag ga. PUSSS

nilo o soren
thailand


yummii svalkande...


pa en restaurang vid vattnet




vi i paradiset


haha ser ut som en mexikan... hade solen ogonen








solnedgangen.. ser ut som ett vykort!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0