TRÄNING & MAT

har precis fått i mig min lunch, ska nämligen iväg till gymmet om ett tag så jag behövde ladda med lite käk. tränade 5 pass förra veckan, sen blev det vila två dagar pga utgång o lite sånt, men nu kör jag igen och jag satsar på 7 pass denna vecka, möjligtvis en dags vila. låt mig tillägga att när jag kör mer eller mindre varje dag så kör jag inte fys varje dag utan varvar fysträning med mycket motion och högintensiv träning. så det är mycket blandat och jag ser till att jag inte bryter ner muskler genom att inte låta de vila.

min ämnesomsättning är iaf igång igen, känner mig hungrig på morgonen och till lunch och middag (precis som det ska alltså!) vilket känns väldigt skönt då jag inte lyckats känna hunger känslor på kanske ett år innan? typ. jag är noga med att äta tre mål om dagen och inga konstigheter (inge jävla no carb bullshit eller liknande) utan helt enkelt vanlig ordentlig tillagad mat och hård träning. jag har testat mycket olika bantingsknep men jag tror att detta funkar bäst för mig då det är större chans att jag håller ut en lång period. som det känns nu så kan jag hålla på så här länge, nemas problemas, så länge man får äta så är det bara skönt och träna hårt och ofta.


så ämnesomsättning är igång, är iväg på gymmet ofta. håller mig borta från vågen för jag vill inte bli fixerad vid siffrorna. jag märker hur kroppen ändras utan att väga mig. men självklart kommer jag gå ner några kilon om jag fortsätter så här, det är uppenbart. håller på och lär mig HUR mycket jag ska äta också. det är lätt att ta för mycket mat och sen har man det inpräntat i huvudet sen man var liten att man ska "äta upp" det man har på tallriken, vilket kan vara sjuukt fel om man är bra på att ta för stora portioner. så jag försöker äta lugnt och lyssna till kroppen när den säger att den är mätt så slutar jag äta (även om det är svårt ibland haha för det är så gott).

så nu gäller det bara att keep up the good work och variera träningen och inte fastna i samma träningsrutin eftersom kroppen är smart och anpassar sig fort, så man måste träna olika och varierande för att fortsätta få bra resultat.






Audrina Patridge från The Hills

Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0