MÄNNISKOR SOM INTE KAN GLÄDJAS ÅT ANDRAS FRAMGÅNG - AVUNDSJUKA

Jag måste erkänna att min blogglust inte är på topp. Dels för att det händer en del saker privat som jag inte vill berätta, men också pga hur folk reagerar när det går bra för en. Nu när det gått bra för bloggen på så kort tid, kommit upp på listorna osv, så märker man hur vissa människor verkligen inte kan unna en den glädjen. De kan inte vara glada åt andra människors skull.

Anledningen till att det gått bra för bloggen är för att jag verkligen ansträngt mig, satt mig in i bloggvärlden, lärt mig hur den funkar och lagt mycket tid på att den ska utvecklas. Bloggar blir inte stora av sig själva. Folk jobbar sig till det. Det finns knep och så finns det jobb. De flesta stora bloggarna använder sig av båda. Jag är grymt imponerad av tjejer som kenza & isabella t ex som lagt ner hur mycket tid på bloggarna som helst i flera år. Jag har bara gjort det i kanske någon månad? Och ändå så har jag hunnit märkt hur folk stör sig på att man klättrar på listorna och besöksantalet stiger.

Det sticker i folks ögon. Och det är lugnt för mig, alla behöver inte älska min framgång, MEN... - när vissa av ens närmsta slänger ur sig negativa kommentarer så tar jag självklart åt mig. Alla verkar inte förstå hur mycket jobb det ligger bakom en väl uppdaterat, väl besökt blogg. Jag kan berätta det för er, det ligger MYCKET jobb bakom. Det är hur många små delar som helst som bygger ihop en STOR bra blogg. Det syns inte för er läsare, men det är skrivarens vardag. Att göra alla de där små sakerna för att få bloggen att vara intressant och besöksvärd. Men jag tycker det är kul så mig gör det inget. Men att få höra det hela tiden medans man jobbar - "åh gör du det där igen.." typ sånna kommentarer, sånt gör att jag tappar lusten.


Kommentarer
Postat av: salim

en vän ska alltid ställa upp för en och alltid vara glad för en om det går bra för en.. man blir nästan lite besviken ibland när man känner dom "vibbarna", framförallt sur.. aja whatever, bry dig inte nilo,

just keep up the good work :)

2009-09-14 @ 20:34:32
Postat av: Anonym

NILO!

bry dig inte för en sekund om dessa negativa kommentarer, ta mer åt dig av det goda och låt det negativa enbart göra dig starkare! som du själv skriver, slänger folk ur sig sånt där av ren avundsjuka. det kan inte vara enkelt att varje dag sitta och veta VAD man ska skriva om, du gör ett bra jobb redan och du SKA fortsätta med det! ger du upp nu så ger vinner dom bara, det är DOM som får som dom vill och inte du! du har inte kämpat för ingenting. du gör det här för att du tycker att det är roligt, vi gillar dina tips och råd på saker och ting och allt annat pajas saker du gör ;) (som att mima till låtar du inte ens kan texten på, haha) .. vi får oss ett gott skratt av sånt där! och jag tror, eller snarare VET att många håller med mig när jag säger att du ska fortsätta :) du är ju hur duktig som helst! mååååååååååånga varma kramar!!

2009-09-14 @ 20:38:20
Postat av: Anonym

/sahand

2009-09-14 @ 20:39:31
Postat av: Veronica

jag är iallafall glad för din skull=)



vill ni komma hit snart? :D

2009-09-14 @ 21:27:45
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: Direktörn

Jadu Nilo. Det finns ganska många enkla knep om man vill arbeta sig upp på alla dessa listor som finns...



1. Sökmotoroptimera din blogg. Istället för att Ha "N I L O - The Persian Princess" så borde du ändra det till t.ex:



"Fotografier, Mode, Ämne3, Ämne4, Ämne5 - Nilo, The Persian Princess"

Detta gör att sökmotorer, t.ex google enklare hittar din blogg om nån söker på t.ex mode. Tessan & Dirren (2 gamla kollegor till dig) gjorde så på orden sex, knulla och humor och tjänade in ca 300 nya läsare i månaden (detta var dock innan vårt avbrott i våras)



2. Kommentera mera. Kommentera andras bloggar, som en TOK. Men skriv inte bara "Hahah" eller "Vad bra" eller "Det där suger", skriv något relevant som får folk att vilja klicka på din länk när de läser kommentarer



3. Starta länksamarbeten. Bloggtoppen är ett typ av länksamarbete, men tala med vänner och liknande att även de ska länka till din blogg, i gengäld länkar du till deras.



4. Uppdatera ofta. Variera dig mycket. Uppdatera med långa, korta och inlägg med bara bilder. Bloggläsaren vill hålla sig uppdaterad, så gör det inte lätt för dina läsare. Uppdatera ofta så dina läsare måste hålla sig uppdaterade ofta.



Det är lite som telefonförsäljning. Mycket Psykologi ;)

Happy Blogging.

2009-09-15 @ 21:39:46
URL: http://tessanodirren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0